Ervaringsverhalen

Petra01

Petra en Carmen

Met behulp van Petra heeft Carmen het afgelopen jaar aan haar sociale netwerk gewerkt. Petra is als vrijwilligster actief bij MaatjesApeldoorn.

Lees verder
Marleen02B

Bloemetje voor Marleen

Dankzij Marleen van stichting Da Capo hebben Apeldoornse mantelzorgers kunnen genieten van een heerlijke kookworkshop.

Lees verder
Portretje Ben

Ben

Vrijwilliger Thuisadministratie Ben zorgt dat mensen weer rustig kunnen slapen.

Lees verder
Evelyn_liggend

Bloemetje voor Evelyn

UDO-docent Evelyn van der Oest verdient een bloemetje omdat de Kap dankzij haar een gastles over Jonge Mantelzorgers mocht verzorgen.

Lees verder
Foto Gera Kloeten

Bloemetje voor Gera (CNAP)

Dankzij de inzet van Gera Kloeten van het Christelijk Noodfonds Apeldoorn had een gezin binnen een week de hoognodige spullen.

Lees verder
Portret Henk van Deventeruitsnede

Henk

Een paar jaar geleden wordt Henk als maatje gekoppeld aan Jolanda (niet haar echte naam). Een wat oudere dame met een klein sociaal netwerk. Ze heeft een paar jaar eerder haar man verloren en zit veel alleen thuis. Ze praten en wandelen samen en er ontstaat een klikt.

Lees verder
PortretHenriWebsite

Henri

Henri Boerkamp legt zijn bladhark graag even opzij om te vertellen over zijn werk als vrijwilliger bij de afdeling Klussen & Tuinen van de Kap. Hij heeft onlangs zijn tienjarig jubileum als vrijwillig tuinman gevierd en doet het werk nog altijd met veel plezier.

Lees verder
Bob

Bob

De maand september was een bijzondere maand voor vrijwilliger Thuisadministratie Bob. Toevallig zijn twee van zijn cliënten die maand overleden. “Eén was terminaal ziek”, vertelt Bob. “Die heb ik maar een week of vier kunnen begeleiden. Haar administratie was niet op orde, rekeningen niet betaald en de belastingaangifte niet gedaan.

Lees verder
Echtpaar-Polman

Echtpaar Polman

Het echtpaar Polman is als vrijwillig chauffeur actief bij de Kap. Hij sinds 2016, zij sinds 2018. Beide hebben een achtergrond in de gezondheidszorg. Hierdoor hebben ze veel mensenkennis opgedaan die ze graag inzetten voor de hulpvragers van de afdeling Vervoer & Begeleiding. Waarom? “Omdat we zo iets voor…

Lees verder